Lars säljer 10Mila med nytt perspektiv

Lars Eriksson som ska sälja evenemanget 10Mila 2016 i Falun/Borlänge

Lars Eriksson är mannen som ska sälja evenemanget 10Mila 2016 i Falun/Borlänge.
I regionen är han mest känd för sitt imponerande och lyckosamma arbete med att marknadsföra Dalsjö golfbana. Han ser därför på orienteringssporten från ett spännande utifrån perspektiv, vilket kan vara en fördel i det här sammanhanget.
– Det är ju med annorlunda förutsättningar och tankegångar som jag ska kontakta näringslivet och andra tänkta samarbetspartners. Det kan leda till en till ovanlig och spännande inblick i 10Mila, säger Lars Eriksson.

Men Lars känner väl till 10Mila, trots att han inte är orienterare. Det är ju en svensk idrottsklassiker som är förankrat i det allmänna idrottsintresset hos dalfolket.

– För mig är 10Mila en av orienteringens fronttävlingar. Det är en prestigetävling med många deltagare som betyder mycket för klubbarna. Därför känns det extra roligt att tävlingen äntligen arrangeras i våra trakter.
Vi kan också avslöja att Lars Eriksson har två döttrar vars familjemedlemmar orienterar på olika nivåer. Så visst pratas det orientering i hans familj.
Då blir det första gången som 10Mila arrangeras norr om Dalälven. Det lyfter tävlingen till en ny spännande nivå eftersom denna klassiska orienteringstävling ska vara på en av landets mest kända idrottsarena. Där avgörs bland annat skid-VM i vinter.
Ett annat intressant faktum är att 10Mila 2016 arrangeras av klubbar i både Falun och Borlänge.
– Detta är ett unikt koncept på en otrolig arena som dessutom kopplar samman regionen Falun-Borlänge. Därför känns det extra roligt att presentera detta för näringslivet, säger Lars Eriksson och fortsätter:
– I det här sammanhanget har det varit extra roligt för mig att få möta organisationen som gör ett proffsigt jobb. Det känns som hela organisationen ligger bra i fas med arbetet. Pusselbit för pusselbit läggs på plats. Det här kommer att bli ett bra evenemang.

Senast uppdaterad måndag, 17 november 2014 09:06